Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Monday, 23 July 2012

Menu pilihan untuk berbuka

Salam semua...

Alhamdulillah, hari ni dah ramadhan ke 3. Sekarang ni mase cepat je berlalu, dah tak rase lame sangat. Tup tup dah nak raye nanti. Hihi. Ke aku je yang rase camtu. Duk kat opis ni tak rase sangat mase lambat berjalan. 

Alhamdulillah gak, bulan puasa ni kesabaran aku tinggi. Masih mampu bersabar dengan kerenah manusia disekeliling aku. Sabarla jemah, nak wat macam mane, manusia ade pelbagai ragam kan. Erm..now dah pukul 3 petang. Heww..lagi sejam sengah dah boleh balik.Bulan puasa ni aku punye waktu bekerja dah berubah, masuk kul 8 pagi, balik kerja kul 4 sengah petang. Hehe..so tak rase lame sangat kan kat opis.  

Ape menu pilihan korang untuk berbuka puasa karang? Aku arap korang2 janganlah membazir beli ikut nafsu je. Semalam gi bazar ramadhan kat Kelana Jaya, punye la ramai orang. Makanan pun banyak dah naik harga. Ni kalo makan ikut nafsu je, memang cepat la duit gaji abis u all.

Alhamdulillah tahun ni nafsu makanan aku berjaya dikawal. Ini pun sebab nak bertunang, isau tak nak berat badan naik. Kalo gi bazar tu memang semua pun nampak sedap.Rase cam nak meleleh air liur kalo terpandang ayam percik, nasik lemak kukus ayam berempah, char kue tiaw, air tebu, sate..ergghh..macam macam le lagi.Tapi diet punye pasal, untuk berbuka ni aku beli bihun sup dan kuih sikit. Nasi aku tak makan, memang avoid nasi. Katekan TAKNAK pada NASI. Bersahur pula aku makan bancuhan oat dan milo. So far ok lah masih rase boleh bertahan, takdela rase cam nak pengsan.





Notakaki:Hihi..korang petang ni nak makan ape untuk berbuka?? Cecite..:)

13 comments:

  1. semalam baru grill itik panggang madu kat umah.hehehe ade balance lagi
    buke tu je nanti dgn nasi :)

    ReplyDelete
  2. Masa pose ni sumer nmpk sdp..tp bila dh brbuka kena air segelas dh x lalu nk mkn..

    ReplyDelete
  3. jijah tak boleh la sehari tak makan nasi..pengsaaann..hahaha

    ReplyDelete
  4. Dayteen: amboi itik panggang tu...hihi

    Rara: gi bzar jgn lupe bli satay rara..;-)

    mawar: tau xpe, mnum air segelas da rse kenyang btul..;-)

    jijah: haha..jgnla pengsan jijah. Nk kurus unye pasal linda x mkn nasik

    ReplyDelete
  5. misz domu bersahur dengan roti jer.. hehehe... berbuka dengan air.. dalam pukul 9 or 10 malam ke atas..baru makan makanan berat..xlapar puasa kali ini.. alhamdulilah...

    apa pun.. satay itu menggiurkan..hehehe

    ReplyDelete
  6. saya makan lauk beli je huhuhu... lom larat lagi nak masak sebab demam selsema wuwuwu

    ReplyDelete
  7. entah ler...bila bulan puasa jer,,,nafsu nak mkn jer kurang........he3
    boleh caya ker ????

    ReplyDelete
  8. aduh, sekali pandang .. gambar-gambar itu sungguh membuka selera! Salam perkenalan dari iAWani :)

    ReplyDelete
  9. eee sdpnye sate! smlm sy mkn ayam madu & kari kambing jer hehe

    ReplyDelete
  10. menu wajib saila popia basah :))

    ReplyDelete
  11. tak tau lagi nak buka apa petang ni..hehe~

    ReplyDelete