Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday 6 July 2012

Salam Jumaat

Salam semua...

Gud morning. Hope semua sihat aje arini ye. Macam biase kalo ari jumaat mesti mood happy bunga bunga..sebab sok dah weekend. Hihihi..:)

Lagi best sebab, kejap lagi pas abis keje terus nak balik kampung. Dah beli tiket ETS dah, kul 7 bertolak dari KL sentral ke sungkai. Fuhhh..tak sabarnye. 

Tengok..dah bawak beg siap2.Punye la tak sabar.
Actually kan, ade banyak bende nak cerita. Tapi nanti2 la ye. Sebab dalam entry ni aku nak cerita pasal keikhlasan bekerja. Kan dalam beberapa ari lepas aku de luahkan rasa ketidakpuasan hati aku dengan department aku, n staf2 disini yang kebanyakannye adalah kaki bodek. Secara jujurnye aku memang tak pandai nak ampu2 orang. Aku cakap direct ape yang aku tak suke dan ape yang aku boleh buat. Mungkin bos tak suke cara aku.

Setahun lebih kat sini, aku rase bangga dengan pencapaian diri sendiri sebab ni lah tempat kerja yang aku paling ikhlas bekerja, aku jarang ambil mc, tak pernah datang lewat sekalipun. Alhamdulillah. Memang kecewa, sebab bos tak nampak pe yang aku buat, malah direndah2 kan diri aku ni. Is ok. Aku pernah terpikir kenapa orang yang ikhlas bekerja tak dapat pape pun, malah ditindas lagi.

Aku terbaca dalam satu blog tadi pasal keikhlasan bekerja. Antara kate2 pakar motivasi tu.."mungkin ALLAH tak beri ganjaran pada kita dalam pekerjaan, tapi ALLAH mungkin bagi ganjaran dalam bentuk lain, mungking dapat suami /isteri yang soleh, anak2 yang bijak dan soleh" . Aku rase takpela, mungkin takde rezeki aku lagi dalam bidang kerja ni, aku arap ade rezeki aku untuk something yang lain dalam hidup.

Kate pakar motivasi tu lagi " Tidak ada kebaikan yang akan kita dapat melalui jalan yang salah. Percayalah, kalau benar mereka kaki ampu dan bodek sahaja, pangkat yang mereka dapat akan menyebabkan kesulitan dari segi lain. Gaji naik, tetapi ketenangan hati menurun. You get what you give you get"... Kate2 ni membuatkan aku terpikir yang ALLAH lebih tahu ape yang terbaik untuk kita. 

So, jangan berhenti untuk bekerja dengan ikhlas. Buatlah kerja selagi mampu. Takpe kalo bos tak nampak, yang penting ALLAH nampak.. So, kesian sahaja untuk pagi jumaat ni. Selamat bekerja ye semua. 


17 comments:

  1. betul3..selamat berkerja..xyh jdi ampu2 bos..

    ReplyDelete
  2. saila suka "mungkin ALLAH tak beri ganjaran pada kita dalam pekerjaan, tapi ALLAH mungkin bagi ganjaran dalam bentuk lain, mungking dapat suami /isteri yang soleh, anak2 yang bijak dan soleh"

    kita pegang kata2 ni eh linda..insyaallah ada yg lebih baik utk kita :))

    ReplyDelete
  3. bf ida, dodo tu pon tgh mengalami benda yg same. smpai nak benti cam linda gak. buat je kerja linda. xyah ampu2. asalkan kerja halal and kte buat kerja kte. insyaAllah tuhan tolong :)

    ReplyDelete
  4. betul kata2 motivator tu.....
    biar org tak nampak keikhlasan kita tapi Allah lebih tahu isi hati kita.....
    pedulikan sikap ampu mengampu tu... tak kemana... satu hari nanti akan terlerai juga.....
    percayalah... perjalanan kita sudah ditentukan oleh Allah...cuma kita jer yg perlu mengikut landasan yg betul....

    ReplyDelete
  5. lupa lak......
    selamat balik kampung.......
    jln lupa pi sungai klah hot spring tu..... remy dah 2 kali ke sana..... best !

    ReplyDelete
  6. kite pun bukan jenis ampu2 bos, sgt tak reti nk camtu..
    takpe, Allah tahu diri kita..=)

    ReplyDelete
  7. betul puan linda
    aku sedih sb 7bulan takde kerja.
    tp rezeki lain aku nampak.syukur.


    jaga diri puan linda.darah manis.eh?
    hahaha

    ReplyDelete
  8. kecik je beg balik kampung? selamat pulang ke kampung ya linda :)


    baguslah kalau linda boleh motivate diri mcm tu..sbb kengkadang bila persekitaran keje kurang memberangsangkan kita jd takda mood nk keje tp linda boleh bertahan itu dah cukup bagus..syabas utk linda..moga dipermudahkan segala urusan :)

    ReplyDelete
  9. betul betul...buat keje dgn ikhlas...pd yg kaki ampu sume tu, biar Allah yg uruskan!! sabar & teruskan perjuangan kak linda! hehe

    bestnye dpt balik perak!

    ReplyDelete
  10. better kita ikhlas...skang mayb bos xnmpk ag.lama2 dia kan tahu...ampu2 ni bajet bagus jerr...

    best la balik kampung :)

    ReplyDelete
  11. ye.. tak pe linda.. hidup biar berbakti walau tak di puji.. eh macam tema blog jijah jer..hehe


    selamat pulang ke kampung! take care yer..

    ReplyDelete
  12. biar ALlah yang nmpak kita punya kerja.. kerana biar kita niat bekerja untuk Allah... kan...

    selamat bercuti dan balik kg ya... siap bawak beg lagi heheh

    ReplyDelete
  13. ikhlas kita Allah nmpk.xpe.

    ReplyDelete
  14. ermmmmm. biasalah tu dik. dunia. mcm akak dulu la. mula2 mmg cuba bertahan. tapi, dlm bertahan tu mmg makan dalam. kalau kerja tak happy, kita akan stress. sudahnya akak resign hahahahhaah. dok umah jer dah lebih 2 tahun. akak pegang pada prinsip : rezeki aku bukan kat sini jer. Allah ada. Alhamdulillah. syukur apa yg akak dapat lepas resign tu.

    ReplyDelete
  15. btol tu..bila kita ikhlas semunya menjadi mudah insyALLAH..

    ReplyDelete
  16. betul2..yang penting ikhlas~ :)

    insya'Allah, urusan kita akan dipermudahkan~ :D

    ReplyDelete