Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday, 20 July 2012

Ramadhan :)

Salam semua...

Alhamdulillah, syukur pada ALLAH sebab masih bernafas hingga hari ini untuk menyambut Ramadhan. Diharapkan ramdhan kali ni lebih diberkati dan dirahmati. Semoga ramdhan kali ni jugak boleh membawa 1001 kebaikan dan hidayah untuk diri aku, supaya dapat menjadi manusia yang lebih baik.



Nabi s.a.w bersabda: "Apabila bermula malam yang pertama dari bulan Ramadhan….menyerulah Malaikat, katanya: "Wahai orang yang mencari dan berkehendakkan kebaikan: Tampillah mengerjakannya, dan wahai orang yang merasa mahukan kejahatan; berhentilah dari meneruskannya; dan (ketahuilah) Allah banyak membebaskan orang-orang yang dijanjikan dengan neraka daripada memasukinya."Seruan dan keampunan yang demikian, ada pada tiap-tiap malam (dalam bulan yang tersebut)."
Abu Hurairah r.a

Notakaki: Excited puasa kali ni sebab excited nak countdown engagement. Puasa kali ni kene struggle berdiet. =_='

11 comments:

  1. selamat berpuasa tau.. kali ini misz domu ada peluang untuk berpuasa hari pertama dengan fams tapi sayang... kena attend assessment..jadi..tak dapat sahur sama2..sob2..

    apa pun.. moga ramdahan kali ini... lebih mendekatkan kita kepada Allah...

    ReplyDelete
  2. lebih bahagia kali ni.kan? :p
    selamat berpuasa

    ReplyDelete
  3. linda.... selamat bersahur dan berpuasa.......
    sama2 kita buat countdown tu....... linda ngan engagement....remy ngan time bukak posa....he3.....

    ReplyDelete
  4. Domu: ala..cian dia,jgn sedih2 ye . Selamat brpuasa..;-)

    iqa: huhu..selamat brpuasa dear..;-)

    remy: utk bukk pose mmg wajib di countdown..hihi;-)

    ReplyDelete
  5. linda..selamat sahur..rindu rasanya.. =)selamat malam

    ReplyDelete
  6. salam, first time sy smpai sini :D selamat berpuasa juga..hehe

    ReplyDelete