Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday, 10 August 2012

Segmen : Dimana Anda Beraya Bersama Phat Corner

Salam semua...

Hai semua. Harini dengan bangganye nak join segmen Dimana anda beraya yang dianjurkan oleh Phat. Setelah dijemput sendiri oleh tuan punye blog haruslah join kan, kang disumpah menjadi biskut semperit pulak. 


Tahun ni aku akan beraya di kampung aku di Sungkai, Perak. Ate teman orang perak aje. Kome2 ni tau ke kat mane Sungkai tu. Cer kome sume bukak google. Sungkai tu dekat dah dengan sempadan KL. So kalo aku balik kampung, sejam sengah je dah sampai kampung. Hehe. Takdela rase jauh bebenor nak balik kampung. Tapi kalo kene jalan jem mau le dalam 4 jam baru sampai rumah. 

Sesape orang perak moh le datang beraya ke umah aku. Macam2 ade, memang meriah le suasana beraya di kampung. Rugi sape orang KL. hihi. Selalunye malam raya tu memang da meriah gile dah, dengan bunyi mercun, masak memasak. Untuk raya pertama kami sekeluarga akan sediakan special menu cam laksa, bihun sup, nasi ayam, errr..dan banyak lagi. Kang terliur pulak. Di kampung aku dihari raya pertama  wajib ade rombongan raya , semua kaum lelaki dalam blok aku akan berkumpul dan beraya dari rumah ke rumah. Budak2 akan mengumpul duit raya mase ni lah. Untungla jadi budak, jadi aku je tak untung sebab nak kene hulur duit raya.

Sape2 nak join sila klik banner diatas ye. Dengan ni aku nak tag


Pape pun ..selamat hari raya semua..:)

19 comments:

  1. gud luck tq..klu ade msa sy join..

    ReplyDelete
  2. tq linda sebab sudi join..dulu masa dok rawang ada gak g sungkai tu hehe..selamat berpuasa & selamat menyambut hari raya

    ReplyDelete
  3. wah..selamat bersegmen linda.. kalau jijah p perak leh la beraya rumah linda..hehehe tak pon tunggu kawen linda lah... hahahaa

    ReplyDelete
  4. Haha...jijah msti dtg tau umh linda..;-)

    ReplyDelete
  5. yong pun masuk jugak ye,,, ate,...... orang peyrock memang ohsemmmmm !!!!
    jumpe mike kat sungkai ler.... kut2 teman pi gunung bersaut raya nanti.....he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu..linda mmg duk besout pon remy.dtg le umh

      Delete
    2. he3......remy pernah pi bersaut 4.....best!!! pakchik ada kat sana....

      Delete
  6. hihi
    kak linda. duwit waye itew jangan lupe aww

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dtg sungkai dlu,baru aku bg..haha

      Delete
  7. ooo sungkai...pernah belajar di area sana selama 6 bulan. huhu sekejap je.

    'pusat latihan trolak'.... skrg tak tau la masih wujud lagi ke tak.

    ReplyDelete
  8. errr kite sekampong ! hehe
    raye nti kak ana nk dtg umah Linda..hehe


    slmt hari raye!

    ReplyDelete
  9. macam best je ni..thanks tag tau..ingat nak join jugak nanti..

    ohhh...linda orang sungkai rupanya..dulu saya pernah duduk sg klah..tapi kejap je..:)

    ReplyDelete
  10. orang sungkai rupanya linda ni... hari korn ade pergi sane kat hotspring... best... rest mind kat sana....

    ReplyDelete
  11. wah sedap je dengar slang orang perak ni...

    ReplyDelete
  12. 480
    kunjungan perdana untuk persahabatan
    salam kenal dan follow 480
    sudilah follow kembali
    ditunggu dan terima kasih

    ReplyDelete
  13. selamat bersegmen n selamat berya di perak..hehe

    ReplyDelete
  14. saya beraya di johor je...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/08/teka-baju-raya.html

    ReplyDelete