Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday 14 September 2011

Orang malaysia ler tuuuu...

Dah lame duk kat MALAYSIA nih, da boleh hafal certain perangai buruk rakyat malaysia nih. Cewahhh, cam la aku dilahirkan kat Australia. Memang COLURFUL kan rakyat Malaysia nih.adoiii..memang macam2 hal la orang Malaysia nih...penin pale aku..especially kat opis nih..

Senang je nak kenal rakyat Malaysia nih..

* Suke suki nak judge orang. Kenal pun tak, baru jupe sekali dah nak judge orang. Paling aku sakit hati orang cakap aku sombong. Waaahhhh....enak2 je nak cakap aku sombong, penah sembang ngan aku ke? Muke ko pun tak femes..puihhhhh..kenal aku dulu baru tau aku ni sombong ke tak. Aku ni penyayang orangnyer...:)

* Terlalu PERAMAH. Dah nampak orang ngah sidai kain, lagi mau tanye..."sidai kain ke jemah??" uishhh..susah aku nak jawab. Nak je aku jawab, aku ngah lari marathon berganti2...pe de halllll...
* Kecoh. Banyak makne dari segi kecoh ni. Contoh pertama, kecoh dalam transport awam. Perggghhh...nyirap je darah aku kalo orang memekaka dalam transport awam nih..lagi nyampah tengok satu group pempuan2 bajet HOT. Cakap n sembang kuat2, bajet kawan ko duk sebatu jauh dari ko. Pekak ke ape..pastu gelak ngalahkan langsuir..nyemak otak aku jer. 

Contoh kedua, baru dengar khabar angin dah kecoh sedunia. Suke2 ati ko je nak nyebarkan berita yg ko sendiri tak pasti .Nak je aku sumbat mulut ko dengan 10 biji mercun ketupat n bola..biar berderai tak payah nak cakap2 dah.

* Selain peramah orang kite PEMARAH gak..hihi..aku ler tuuu. Orang kite ni bende kecik pun nak marah ngalahkan umah kene bom. Memang OVER abis. Tengking2 orang ngalahkan nak putus urat kentut. Alahaii, bersabarlah sikit yer. Aku pun ngah usaha nak nambahkan kesabaran..hihi..buleh ke..

* Orang kite ler tu, kalo kol tak nyempat2 orang nak great dah cakap..ngalahkan peluru berpandu. Tak bagi peluang kat aku nak cakap dulu..menciii la. Cer kalo kol orang tu bagi salam dulu, tak pun selamat pagi ke..uishhh

* Tak reti bace ARAHAN. Kalo kat pintu tu tulis PULL ko pull la..tak payah le nak ngabis kederat ko PUSH. Pastu bile tak boleh bukak pintu nak wat muke stress tahap skizofrenia..semak pale otak mak jemah. Nak je aku PULL kepala ko...
 Lagi satu dah terang2 tulis coach wanita, nak gak nyemak.Dah lupe diri ke yg awk tu lelaki..huh


* Mamarazzi n paparazzi tak berbayar. Orang kite ler tu kalo suke nyebok hal orang. Sebok nak wat terjah n wat publisiti orang len. Dah takde kerje ke, aku nengok kat opis ni belambak lagi keje sebok je nak jge hal orang. Baru nampak si minah n si polan bersembang dah kecoh cakap bercinta, menggatai la, apela...Dah tu sibuk nak bergosip bagai pasal hal umah tangge orang lain. Jage je la umah tangge ko. Ko sendiri pun belum tentu membahagiakan suami ko..tak gitu senah .

* Suke buang sampah merata rata. AKu rase dah banyak bajet kerajaan kuarkan untuk prepare tong sampah kat banyak kawasan. Tapi aku memang bengang tengok orang buang sampah merate rate. Tak jage kebersihan langsung. Paling BAGUS buang sampah ikut tingkap kereta..tak sekolah ke ape..
* Suke wat JANJI MELAYU..janji nak jupe or meeting kul 9. Tapi datang kul 9 sengah..kejadahnye...Suke benor wat orang menunggu. 

*SENDAWA kuat2. Pergghhh..x sopan langsung. Tau la lepas makan, lalu tepi aku nak sendawa kuat2. Dah hebat sangat le tu. Muke je hensem tapi sendawa ngalahkan badak air...grrrrr

************************************************

Inila perangai sesetengah orang kite. Entry ni bukan nak hentam sesape, juz sebagai renungan bersama. Mane2 yg buruk kite perbaiki la. Kite kan 1 MALAYSIA...








No comments:

Post a Comment