Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Monday 17 October 2011

Hidup ni terlalu INDAH

Hallo u all..erm da lame aku tak update blog. Huhu..aku pergi mencari kedamaian jap. Waaaahh..ayat nak puitis aje. Btw, dalam seminggu ni banyak benda yg jadi n jd renungan untuk aku. Aku rase hidup ni tak perlu la nak disia-siakan untuk perkara2 yg remeh temeh especially dengan masalah cinta.

Dalam 3-4 bulan ni memang aku rase sangat2 down especially bile doctor suspect aku ade kanser n putus cinta. Memang bende2 ni buatkan idup aku rase macam tak ade semangat nak hidup. Tapi after beberapa bulan ni aku rase hidup aku dah kembali normal. Aku bersyukur coz even tuhan tarik cinta hati aku yg selama 4 tahun tu, tapi tuhan tu adil , dia bagi idup aku indah dengan adenye insan2 lain yg lebih sayangkan aku. 

Mase mule2 putus cinta n sedih dengan kesihatan, aku rase macam dunia ni kejam je n rase macam tak de sape2 yg sayangkan aku dah. Hahaha…tapi aku silap coz aku ade AWIN the best friend yg aku penah ade setakat ni. Dia selalu ade bile aku perlukan dia. Even orang kate perangai dia buruk, mulut takde insurans ke, tapi aku tetap sayangkan dia coz dia selalu berlaku jujur dengan aku. Memang kadang2 rase nk merajuk sampai setahun kalo dengar dia cakap tentang diri kite, tapi at least dia jujur n dia selalu buatkan aku bersemangat nk teruskan hidup n jadi lebih baik…** awin janji nak belanje aku mcd n secret recipe…haaa..dia sayang aku ler tuuuu..



Aku ade Mak n Abah yg jadi semangat pada aku selama ni. Biar la idup kitorang susah macam mane pun selama ni , tapi Mak n Abah adelah insane terbaik dalam hidup aku yg dah jadikan aku seorang MANUSIA. N syok sgt coz ade parent yg sgt sporting n always support aku. 


Kat ofis aku ade Azhar n Amy. Dorang berdua ni memang terbaik lah, haha..ari2 menjadikan idup aku indah n gile. Tak de dorang berdua ni , mahu mati kutu aku kat ofis. Thankz kat korang berdua yg dah wat kan hidup aku berwarna warni. 

Tak lupe gak nak hargai doctor Ng , doctor ni memang terbaik dr ladang.. Haha..sayang gile doctor ni kat aku. Start dari dia detect aku suspect aku de kanser , dia terus ingat name aku. Actually aku baru balik dari klinik ni sebab migraine teruk, bile aku datang tadi dia terus jerit name aku tanyer nape dah lame tak datang..waaahh..aku datang klinik bile sakit je doctor. Haaa..nampak, doctor pun sayangkan aku tau. Panjang lebar dia bagi tazkirah n motivasi kat aku. Thankz doctor. Tengok je lah total ubat yg dia bg aku.

tengokla betapa banyaknye ubat..padahal aku cakap aku migrain n batok jer..boleh overdose ke ni???

Haaa…tengok sape kate aku tak boleh hidup bahagia. Biarlah hidup single pun, janji aku bahagia.Aku rase aku dah boleh accept kot dengan life aku sekarang. Now, aku nak focus hidup aku pada career n future business. Thankz pada semua yg support aku. Hidup ni hanya sekali n terlalu indah untuk aku sia2kan pada sesuatu yg tak penting. So, the moral of story..even  SEORANG tak sayang kite, jangan risau coz kite ade 100 orang yg masih sayangkan kite…renung2kan…selamat beramal.



No comments:

Post a Comment