Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Thursday 12 January 2012

kemana hilangnya matahari..

Good Morning semua


credit pic: i luv islam.com

Tertarik dengan kate2 diatas..

"Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari.
Kemudian Dia datangkan pula guruh & kilat.
Puas kita menangis mencari dimana matahari?
Rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI...

Dalam hidup ni kan, tak kan mungkin kite akan merasai kemanisan sepanjang mase n sepanjang hayat. Dalam hidup ni kadang2 Allah akan turunkan dugaan dan ujian pada diri kita untuk menguji diri kita..adekah kita ni sabar dan mampu untuk menghadapi semua dugaan dan ujian yang Allah turunkan. Bagi manusia yang lemah mungkin dah mengambil jalan yang terpesong dari akidahnye ataupun dah menyalahkan Allah kerana menurunkan ujian padanya. Sebab tu kesabaran tu sangat penting kan..

Aku pun kadang2 bile ade masalah aku akan jadi cepat stress n sedih..tapi bile pikir2 balik takpela..juz lalui semua masalah dengan hati yang tenang coz Allah tahu ape yang terbaik untuk hambaNya..betol tak? Insyaallah kalo kita lalui semua dugaan dengan sabar, kita akan dapat merasai kemanisannya jugak satu hari nanti..:) Sebab tu bila kita dapat rezeki Allah kita kene selalu bersyukur, supaya kita beringat yang kita pernah merasai kemanisan yang Allah berikan. Walau apepun dugaan dan ujian yang Allah turunkan, bersabarla, insyaallah akan ade kegembiraan yang kita akan dapat kelak.

Notakaki: entry ni adelah sekadar untuk renungan bersama...asik merapu je entry2 aku sekali sekala kene muhasabah diri kan..:)

2 comments: