Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Tuesday, 24 April 2012

~ Demi Masa~

Salam semua...

Entry ni hanyelah sekadar renungan untuk kite semua...



"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah muzik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."

Kesimpulannya, ambillah waktu untuk merenung balik hidup kita dan lakukan sesuatu yang baik dalam hidup ni. Hidup ni hanye sekali, so pandai2 la kite semua balancekan mase kite dengan hal duniawi dan akhirat. Mase mungkin tak pernah cukup pada kita, tapi percayalah Allah akan memudahkan kita untuk buat benda yang baik...:)

10 comments:

  1. masa...sesuatu yg kita xboleh nak tebus kalau terlepas... =)

    ReplyDelete
  2. hurmm..betul betul..

    bile pk balik...masa sy byk buat benda bukan2..

    tmbah2 time skola..hehe

    ReplyDelete
  3. nice beb.
    hargai masa yg ada.. :)
    dan balance kan sebaik nya

    ReplyDelete
  4. muhasabah diri.. perlu untuk tahu di mana tahap kita.. :)

    ReplyDelete
  5. sob sob.
    selalu sangat membuang waktu :(

    ReplyDelete
  6. betul tu.. saya sokong.. awwwww~

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..abg mejah dtg komen sini.terharunye..:)

      Delete
  7. sama-sama la kita renungkan....aku pun komen ni,,terharu x???hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terharu sgt3..kemane ko meghilang shah beberapa arini

      Delete