Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Monday, 2 April 2012

Nak solat pun kene hati hati

Salam semua...

Gud morning semua, dah breakfast? haruslah dah breakfast kan coz sekarang dah pukul 11 kan. Arini macam bese aku akan mempunyai penyakit "monday blues", penyakit gedik nak ke opis namenye tu. Lagipon aku letih sangat arini, ni pon dari malam tadi menderita sakit perut akibat gastrik..(^__^)

Actually, aku nak share cite sikit dengan korang. Macam yang korang maklum sabtu n ahad aku balik kampung kan. Alkisahnye malam sabtu tu lepas je abis tengok tv aku pun semayang isyak, tengah duk semayang tu baru aku terperasan yang kat sejadah tu ade lambang salib. Ya Allah, tawakal je dalam hati aku..lepas abis semayang tu baru aku tengok sejadah tu betul2. Memang aku rase tu lambang salib, dia letak kat tengah2 kubah. Ni gambarnye..


Korang tengok betul2 tanda salib warne biru dalam kubah masjid tu..sorry gambar tak berape clear,coz tangan gigil2..hehehe

Erm..zaman sekarang ni banyak cara betul orang kafir nak jatuhkan akidah kite n main2kan agama islam. So aku arap lepas ni kite semua boleh berhati2 mase beli ape2 barang pun, ni kat sejadah pun dah ade salib. Nak beli barang makanan pon kite kene berhati2, ade je unsur2 babi dalam makanan. Macam2 hal la sekarang ni...haissshhh..

15 comments:

  1. sbb tu la carik sejadah yg biase2 je.bukan setakat tak di ragui tapi boleh halang kite dr tak kusyuk.sejadah kalo cantik,sepanjang solat kite asek perhati keliling gambar ...kacau kusyuk ...

    ReplyDelete
  2. tu la, nasib baik kat umah aku tu de banyak sejadah..

    ReplyDelete
  3. skng byk sgt cara nak jatuh kan.semua kena hati2.bab sejadah ni dulu pnh kecoh kan?ada tu kepala babi la.apa laa.waspada selalu ye.

    *ok,aku nak mengecek juga ni

    ReplyDelete
  4. pas ni kalau nak beli sejadah kene beli yang plain je la.. bahaya.. mata kita kadang-kadang tak perasan kan..

    ReplyDelete
  5. bagus laa sedar gak lambang tu kan..kena hati2 bila beli sejadah..memang ada dengar pun pasal kes sejadah mcm ni..selain sejadah banyak lagi barang2 yg kita kena hati2..

    ReplyDelete
  6. erm betol tuh..arituh baru je jabatan kite ade wat taklimat pasal alquran, dan barang2 yg dirampas macam sejadah, brg2 hiasan n mcm2 lg..kalo nakk tau maklumat tuh semua kene tanya Kementeria Dalam Negeri..ade jugakk sejadah yg dirampas sbb ade daun ganja..

    ReplyDelete
  7. ermm...tu lah,lebih bek guna sejadah yg kosong jer..lebih menambah kekusyukan dalam solat..

    ReplyDelete
  8. mcm2 sekang ni..musuh2 islam nk pesong kan akidah kita x dpt car kasar cara halus dibuat nya

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..nauzubillah..misz domu jarang guna sejadah..misz domu guna shawl yang shgt tebal jadikan sejadah sebab misz domu sngt sensitif dgn habuk..so xd la isu nie..apa pun thanks..reeminder for me,.. :)

    ReplyDelete
  10. ha ah la..nampak tanda...ha..zaza pun ada pgalaman jg..bila tgk sjadah mcm bentuk perempuan pakai topeng ala2 mcm firaun tu..

    ReplyDelete
  11. mmg macam2 cara 'mereka-mereka' ni nk sesatkan akidah umat islam.....berjaga-jaga la lepas ni ok...klu ada apa2 kemusykilan,,tnye la orang yang pakar...

    ReplyDelete
  12. pasni nak beli sejadah kene tgk betul-betul

    ReplyDelete
  13. emm..better cari sejadah kosong jelah mcm sy punyer..kaler ijooo jer seme takda gambo

    ReplyDelete
  14. mcm2 cara org kafir ni kan...alhamdulillah selama ni blm jumpa yg mcm gini lg...

    ReplyDelete