Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday 6 July 2011

Dah tak PRIHATIN ke kite????



Aku rase rakyat Malaysia makin tak prihatin macam dulu2..tau tak kenape?????

Aku ni pengguna transport awam yang setia kat Malaysia nih, lagipun aku naik train n bas free yer..haha**(masukla keje ngan Prasarana). Tapi entry aku ni bukan nak story pasal transpot free or jauh sekali nak promote keje Prasarana. Aku nak story tentang pengalaman aku naik komuter(KTM). Korang paham2 je lah service KTM cam mane kan. Selagi tak ngikiskan kesabaran aku yang senipis kulit bawang nih memang tak sah kan. Dah la asek delay jer..ingat aku tunggu tu rase bahagia ker..gggggrrrrrrrr....

 Dah tu bile trainnyer dah sampai kene plak berebut2 masuk macam anak kambing pulang ke kandang...yang aku bengangnyer budak2 muda zaman sekarang nih tak reti la nak ade sikap prihatin cam aku nih...**prihatin ker...Korang dengan sikap bangangnyer tak reti ke nak baca yang sit tu diutamakan pada ibu mengandung, Orang patah riuk, OKU n warga tua..Korang dah tua ker??????? Blom masuk umur tua tapi dah ade sifat RABUN ayam. Penah sekali tu aku naik train yang penuh aku tengok ade sorang akak ni bawa baby, tapi tak ade seorang pun orang muda yang bangun dari tempat duduk dorang..eh, dah berat sangat ke bontot korang?? Lastly ade sorang pakcik yang offer tempat duduk dia...ish3..pakcik gak yg prihatin, korang yang muda tu jadi pratonton ke..huh..menci!

Lagi satu aku benci bile ade laki bangang  yang dengan selambernya masuk coach wanita...Halllo, bukak mate tu luas2 sikit ye cik abang sumer...Kang aku kerat korang punyer tuuuuttt baru tau..baru lah layak korang duk di coach wanita.
Ni coach wanita yer, bukan coach untuk kaum LELAKI ataupun dua alam

Ish2....lelaki tegar tol lah ko nih.

p/s: kepada rakyat malaysia, sila tambahkan sikap prihatin anda yer..majulah prasarana untuk negara....:)

 

No comments:

Post a Comment