Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday 8 July 2011

RINDU la aku......

Semenjak dah masuk alam kerja nih aku rasa kehidupan aku banyak sangat berubah. Dengan confidentnyer aku rase aku banyak berubah ke arah yang lebih baik..**confidentnyer ko..
Haha..haruslah yakin pada diri sendiri ye. Macam dolu dolu aku ni asik memikirkan tepi dan tengah kain orang jer. Sebok nak menjengah hidup orang lain.Tapi dah start keje ni, aku nak amik tau pasal diri sendiri pun tak ade mase. And then aku dah start fokus pada diri aku, aku dah start pikir nak kumpul harta..ye lah, jodoh ntah zaman bile nak sampai, so lebih baik aku kumpul harta aku sendiri..pada pempuan2 di luar sane korang kumpul la harte dgn kudrat korang sendiri..yelah, kawin pun blom tentu kite akan KEKAL dengan pasangan idup kite..kot2 laki ko tinggalkan ko barulah ko sibuk nak jadi superwoman bergolok gadai menuntut harta...jangan jadi perempuan sadis yer.

Eh eh..panjang plak kemengarutan aku. Actually aku bukan nak story pasal perubahan aku yer. Aku nak story pasal tahap KERINDUAN aku yang dah mencecah ke tahap gunung banjaran. Korang tau ke rindu tu ape...haha..

Aku rase semenjak dah jadi wanita bekerjaya ni, hidup aku sangat2 lah membosankan. Baru aku sedar yang umur aku dah semakin meningkat n dah banyak bende2 best yang dah berlalu dari idup aku.Dan aku sangat2 rindukan zaman2 ni:

zaman kanak-kanak

Actually aku sangat2 rindu kan zaman kanak2 ribena ku dulu..best weh..zaman kanak2 aku dpt main  mercun, panjat pokok...ko bleh??? haha..mase zaman kanak2 ler kite tak kan pernah pikir masalah..kalo pikir pun masalah gaduh or dengki mendengki dengan kengkawan...**cam aku dgn awin..


 zaman jajahan pengetua...:)

Lepas tuh aku sangat le rindukan zaman sekolah..bile dah abis sekolah rase rindu sangat nak pakai baju putih n kain biru gelap n biru muda tuh..huhu..dulu mase sekolah aku gedik sangat tak sabor2 nak tamatkan pengajian SPM. Walaupun zaman sekolah kite penat study nak dapatkan result yang GEMPAK, tapi best sangat coz kite ade kawan2 yang semuanyer gile2...form 4 n form 5 ade lah zaman yang paling best dalam hidup aku...tapi kan aku benci pengetua sekolah menengah aku dulu...grrrrrr




 
Bile dah habis SPM bermula lah zaman study kat KPMSI pulak...yang nih memang best tahap melampau lah kan coz hidup aku dikelilingi dengan kawan2 yang superMEROYAN . Haha..tapi paling best dari FHND1 sampai FHND3 je kot..Coz mase tuh sekelas ngan awin, pat, raja, zam, kaksu, khai, bote,...mereka sangat LUAR BIASA.. teringat kenangan di hostel memang best and lawak..tambah2 duk sebilik dengan awin meroyan tuh..adoiii...leh buat aku mati sakit jantung duduk sebilik dengan dia...asik perang jer...
Tak dilupekan jugak kengkawan housemate ku yg gile jugak....adoiii..nape ramai sangat yang menggilekan hidupkuh ni...tetibe teringat kaksu masak sampai nak terbakar umah...hahaha...jangan marah ye kaksu...:) 



P/s: korang adelah teman2 yang selalu membuatkan hidup aku CERIA.weh....korang tak merindui aku ker...sob sob sob...:(



No comments:

Post a Comment