Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Sunday 17 July 2011

Sakit hati???

Entry ni khas untuk si cantik manis yg sakit hati ngan perangai bf/tunang/ skandal korang yg menyakitkan hati. Sakit hati sampai rasa nak buang hati tolak ke tepi. Aku sendiri pun selalu dah rase sakit hati ni…hati pun dah kebal agaknyer…huh..menci si dia….
Untuk pempuan2 sekalian..sesungguhnye jangan la korang jadi manusia yg BENGAP yer. Kot ko sakit hati ngan perangai bf/tunang/ skandal korang pun janganlah sampai korang nak membunuh diri. Ingat sikit bahawa tubuh dan nyawa ini adalah pinjaman dari TUHAN. Kat sini aku nak bagi tips camne nak atasi bf korang yg menyakitkan hati tuh.

1)Jangan Pedulikan Jantan ituh
Kalo dah namenyer LELAKI, jangan haraplah dorang nak mengadap hp 24 jam,even 2 minit pun susah dia nak tengok hp kan. Grrrrr…bek dia buang je hp tuh. Senang je kalo dia taknak rep msg…korang jangan nak tergedik2 nak mesej banyak kali kat bf korang tuh. Korang delete je nombor bf korang tak pun kalo rase tu kejam sangat korang ubah name dia dalam phonebook korang. Kalau sebelum nih name bukan men sweet, darling, baby, whatever lah kan…kali ni korang tukar name dia kepada name man laksa ke, mat top ke, acai ke..suke hati korang la nak buh ape pun,…yg penting memang korang tak akan perasan kehadiran nombor bf korang dalam hp. Hati kene kental babe….
Nanti kalau bf korang kol, korang buat2 le tak kenal,,ye la, kan dah buang nombornyer…korang jawab cam ni yer…’Sape ni? Salah no ke?’ Kalo dorang tanyer dah tak kenal bf ke?? Korang jawabla “ Laaaa…aku ade bf ker?”
Haaaaa…..ade berani cik adik semua????

2) Baca buku banyak2
Haaaaaa…ni cara aku nak melupakan sakit hati..aku akan beli majalah or novel.Aku akn bace sampai rase nak muntah. Tak percaya?????

Tengok bawah niiii………ngeeeeeee

haaaa...rajin kan aku membaca

zoom sikit pe yg aku baca.....:)
hahaha...klik untuk kaya ok..nak jadi kaya pemikiran pun haruslah kaya

3)Belajar masak
Hihihi…macam best je kan belajar masak nih kan. Actually bagus gak belajar masak ni.Especially untuk insan2 macam aku nih yg memang gile makan. Peduli ape aku ngan bf yg selalu tak wujud kan..so terapi aku adelah dengan belajar masak…Kak jemah kat luar sane boleh le try yer terapi ni. Korang sakit hati je korang gi la TESCO or GIANT n then shopping bebanyak barang dapur pastu masak lah ngan jayanya…pas korang dah masak korang antor le makanan korang tuh kat jiran2 sebelah. Untung2 makcik sebelah umah ade anak teruna, boleh le makcik tuh berkenan nak wat ko jadi menantu, maka sampai le sudah jodoh korang…tak gitu kak jemah…..hihi…..
Makcik2..sy pandai masak..boleh tak nak jadi menantu makcik...:)

4) Download game banyak2
Aku tau zaman 1 malaysia ni bukan boy je yg gile game, tp gurl pun lagi dasat men game..aku je terkecuali dr gile game nih…ermmm…nasihat aku korang tak payahla pikir kan bf korang yg jarang nak pikirkan korang. So, korang download la game sebanyak mane yg boleh dalam laptop or hp korang. Men la game kat mane2 anda berada…sesungguhnye ini adalah terapi terbaik.

5) Buat bisness

 Ini pun bagus gak..daripada korang mati pikirkan bf tak gune ituh baik korang pikir camne nak buat duit.Zaman sekarang nih kalo dah kahwin pun kite tak boleh terlalu bergantung dengan duit suami. Nanti kot jadi janda ke at least kite tahu camne nak uruskan diri. Tak gitu awinnn??
Korang buat le bisness sampai kaya raya, untung2 dapat le kahwin dengan bisnessman yer...hihi



Ape pun terapi korang aku hope korang semua happy dengan cara korang….LELAKI memang selalu menyakitkan hati.Tapi bukan semua lelaki itu menyakitkan. Tetapi tak payahla nak pikirkan sangat… hidup ni hanya sekali..Nikmati hidup kita sepuas puasnya dulu. Sebelum kite bahagiakan diri orang lain kite patot bagi peluang diri kita untuk bahagia dulu….ok semua…PEACE

No comments:

Post a Comment