Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday 20 July 2011

Saya Memang PENYABAR

Kesabaranku TERUJI
Korang dah semestinye tau yg aku ni memang rakyat Malaysia yg paling PENYABAR kan..**sangat2 bersabar.

Hari ni aku bangun awal pagi coz kene pegi Sunway medical center untuk jupe doctor pakar. Almaklumlah orang sihat memang selalu kene pergi melawat doctor kan.Tapi last2 aku ubah pikiran, aku tak nak pegi Sunway Medical Center. Aku gi PPUM. … 

Sampai je PPUM pukul 11. Mula2 pegi kaunter pertanyaan n aku tanye untuk kes aku ni nak pegi bahagian mane dulu, aku siap tunjukkan surat dari klinik panel. Akak kaunter tu dengan muke cam tak de aura baik je arahkan aku pegi kaunter tingkat 1. Sampai je tingkat 1, kene menunggu ntah bape minit n then akak kaunter tu pulak cakap yg aku kene daftar kat kaunter kat ground floor dulu. Selagi tak daftar sebagai pesakit tak boleh nak jupe pakar. ***gile, baik aku datang time nazak je.

Aku ni pun pegi lah kaunter kat ground floor tuh, after amik nombor giliran yg ntah ke bape ribu baru lah tibe giliran mak jemah. Dah daftar boleh pulak akak kaunter tu suh aku datang balik kul 1 untuk jumpa pakar. Ohhh… WHAT THE HELL…..

Aku tengok jam baru kul 11 sengah. Aku pun gi lah makan dulu. Kul 1 aku datang le balik ke hospital yg BAGUS sgt nih.  Dah tu kene daftar lagi sekali…adoiii…kejadahnyer semua pendaftaran ni. Cam nak wat pilihanraya jer. Dalam kul 2 baru la nurse tu bawak aku ke bahagian pakar. Tapi kene amik nombor giliran lagi. Ni lah bende paling aku benci dalam dunia ni… nombor bertuah aku hari ni 3004 yer. Dari kul 2 sengah menunggu nombor aku tak dipanggil lagi. Yang wat aku rase nak letopkan PPUM tu coz no aku 3304, tapi nape dia panggil 3006 dulu! Ape kejdahnye pakai system no giliran tapi no dia berterabur mcm gigi pak mat tempe. Tepat kul 5 baru no aku dipanggil. Itu pun lepas aku redah bilik doctor aku marah2…erm…kan aku dah cakap yg aku ni memang PENYABAR.

Yang wat aku rase bangangnyer, menunggu nak jupe doctor amik mase 4-5 jam..tapi da masuk jupe doctor adelah dalam 15 minit jer…sadissss tol. Pape pun syukur session bertemu doctor hari ni dah tamat, sakit gile doctor inject tadi.

P/s: Korang semua tolong doakan aku cepat sehat yer…aku sayang korang….

No comments:

Post a Comment