Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Thursday 27 October 2011

Musim hujan yg best


Sekarang ni petang2 je hujan. Ramai gak kawan2 yg merungut bile hujan. Almaklumlah ramai yg drive pergi n balik keje. So, kalo musim hujan ni paham2 je lah kan jalan sesak cam ne, Boleh sesakkan nafas yg dah memang sesak.

Tapi aku suke gak musim hujan sebab SEJUK..huhu. Bile sejuk2 ni memang hati aku rase tenang n damai je. Sedamai mata aku yg layu nak tertido waktu de kat opiss..huuuuhhh..memang mencabar kesabaran bile sejuk2 hujan plus sejuk aircond, tak mampu rase nak melawan syaitan2 yg bergayut di mata aku nih.

Bile musim hujan teringat pulak kenangan2 kat kampung. Actually , musim hujan kat kampung sangat lah best tambah2 udara yg segar. Rase macam sihat je kalo duduk kat kmapung. Bile teringat rase sedih pun ade coz kalo dulu2 bile hujan petang2 kan sejuk, mesti mak akan bancuh teh panas n masak cucur udang or cucur tepung yg panas2 tuh, Perghhhh...memang terbaik lah kan. Kalo mak aku bancuh satu besen pun habis cucur tuh. Kitorang adik beradik kalo bab makan memang dah macam anak2 somalia yg kelaparan. Hurmmm...well, masakan mak memang yg terbaik lah kan..



Kalo hujan malam2 lagi best, turn abah aku pulak bancuh kopi panas n makan dengan biskut or biskut lutut...haha...tau ke ape itu biskut lutut??? ala..biskut yg keras cam lutot tuh la, yg selalu pempuan dalam pantang makan..haha..detail betul aku describekan rupe biskut lutut..


Sedapnye, secara automatiknye membuatkan perut aku rase berkeroncong...:)

No comments:

Post a Comment