Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday 30 November 2011

Mulut tu jangan jadi cam LONGKANG.


Salam u oll, ari ni aku nak share cite sikit. Aku rase orang melayu kite ni mulut makin cam longkang. Dalam minggu ni je aku asik mendengar maki hamun mulut orang2 kite jer. Haiissssshhhh...cikgu tak ajor ke dulu. Ke kome sume lari sekolah.

Petang tadi mase angin sepoi2 bahase, aku ngah jalan kaki nak menuju ka umah. Cam bese aku akan lalu depan satu kedai runcit ni. Kebetulan depan kedai tu ade 2 orang mamat melayu duk atas motor n depan tu ade mamat negro ngah berdiri tegak cam tunggu member dia jer. Tetibe je mamat melayu 2 orang ni gi jerit kat negro tu macam nih.." Muke ko macam tenuk la babi"...perghhhh..kejadahnye tetibe cakap kat negro tu macam tu. Negro tu pulak macam blurr je siap senyum2. Mungkin dia ingat mamat melayu ni nak beramah mesra dengan dia kot. Aduhaaaaiiii..tak paham aku pe motif mamat melayu ni gi cakap macam tu. Memangle negro tu tak paham cakap melayu, tapi janganla kite menghine kejadian Allah. Kite pun bukanle sempurna mane pun. Entah2 ko punye bontot pun lebih arang dari kulit si negro tu...puihhhhh...

Erm...lagi satu kejadian dalam minggu ni gak jadi. Bende ni jadi kat senior satu kolej aku dulu. My senior ni baru je graduate dari universiti dr UK. After abis study dia memang dah keje, tapi maybe keje tu tak sesuai dengan dia, so dia resign. Tetibe datang sorang minah ni senior aku gak dulu2, tetibe je nak serang senior aku nak kecoh2 yang dia tak payah study oversea da boleh dapat kerje dengan gov, lor kerja cikgu tadika PERMATA tu je pun..haissshhh...siap nak panggil orang GEMOK plak tuh. Amboiii...mulot ko senah dah macam longkang dah,cikgu ape kalo mulut cam longkang.  

Pada pendapat aku kan, tak kesah kite belajar setinggi mane pun, belajar kat ujung dunia ke..yang penting adelah usaha kite nak majukan diri. Kite kene ingat yang diri kite ni penuh kekurangan & kite patot perbaiki diri kite. Rezeki tu adelah masing2, mungkin sekarang adelah rezeki kite untuk dapat kerja yg bagus. Sementara dapat rezeki yg baik ni lah kite kene bersyukur n kene ingat ye yang ALLAH boleh tarik rezeki kite tu bile2 je..


 
~Alangkah lebih bagus jike mulut kite yg seksi nih digunakan untuk menyampaikan perkara perkara yang BAIK saje~


4 comments:

  1. kutuk aku ekk?? aku cikgu permata jugak ;p

    ReplyDelete
  2. ko permata ke permaidani?? adoyaiii..

    ReplyDelete
  3. thanks for the post! pasni kite xkaco die tgk die kaco kte x.

    ReplyDelete
  4. dia mesti x berani nak kaco punyer...dia da kick kekite dah dr fb dia...looser..:)

    ReplyDelete