Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday 23 November 2011

kesakitan kegigian..:(


ouchh..dah bape ari tak mengupdate blog. Maaf. Maaf lagi. Heeee..aku sangat bz dengan bola. Walaupun bukan aku yg men bola tuh tapi aku penyokong MALAYSIA. booooooo same indonesia yg meroyan after tak dapat menerima kekalahan dengan Malaysia. 

Dua tiga ari ni mood aku sangat2 la tidak stabil...sebab aku ngah menahan kesakitan. Kesakitan di tahap luar biasa sehingga otomen pun tak mampu nak bantu aku. Huh! Aku sakit gigi, rase macam nak terajang je sape2 yang berkurang ajar dengan aku waktu aku ngah sakit gigi nih. 
Ape nak wat ye nak bagi ilang sakit gigi nih...aku google2 petua lame...heee..jupe la beberapa petua nih:

* Gigit 3 kuntum bunga cengkih kat tempat yg sakit tu. If gigi berlubang tumbuk bunga cengkih hingga lumat n letakkan di tempat yg berlubang tu n tutp dengan kapas.

*Bancuh satu sudu kecil garam dalam secawan air suam. After dah larut boleh gunakan sebagai air kumur untuk redakan kesakitan gigi.

*Ambil sedikit kapur sirih dan sapukan pada tempat yg sakit tu.

****************************************************************************

Huuuu...k lah. Aku nak gi try wat petua2 nih. Dah tak sanggup nak sakit gigi. Muke pun dah macam pengganas jer..:)

No comments:

Post a Comment