Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday 30 December 2011

kuih muih zaman sekarang

Morning semua..hee. Mood suda ok. Ari jumaat mesti aku hepy tak terhingga coz sok dah cuti sampai isnin..syok. Dah sarapan ke semua? kalo blom nah aku sediakan kuih muih untuk korang...

*

*

*

*

*

*

Kenyang tak?

Actually aku nak story sikit pasal kuih coz pagi tadi sampai je kat opis terus aku menonong menuju ke cafe nak mencari sarapan. Dah bosan giler aku tengok breakfast kat ofis nih, same je menunye..untuk makanan heavy ade nasi lemak, nasi goreng, kue teow , mee n bihun goreng..yang menu ringan de roti jala n kuih muih. Tadi aku beli seketul karipap yang boleh dikira size kecil n seketul roti sosej. Aku expect harga below rm1 or rm1. Sekali RM1.50 daaaaaa...sebiji karipap harga RM0.50..

 Karipap yang aku beli tadi kecik lagi size dia daripada gambar kat ats nih.

Dah  mahal eh karipap zaman sekarang nih, automatic aku teringat kampung aku. Kalo kat kampung mesti karipap size besar n inti banyak, 3 ketol harge RM1..kat kl pun ade lagi harge 3ketol RM1 or RM1.20.. tak tau le nape cafe kat opis aku ni jual harge seketol karipap RM0.50. Gaji tak naik2 pun lagi tapi barang semua dah mahal....haisssshhhh...

Pastu kan kalo dolu2 punye nasi lemak yang harge RM0.50 mesti ade telur rebus, sambal n timun. Tapi zaman sekarang ni kalo nasi lemak yang basic tu dah jadi harge RM1 kot..haiiisssshhhh lagi..rindunye zaman dulu2 kan. 

Agaknye sok zaman anak2 aku maunye karipap or kuih muih size mini harge RM1 seketol...camni aku kene baljo wat kuih muih nih. Muahahahaha...azam tak hengat..

No comments:

Post a Comment