Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Sunday 18 December 2011

OMG esok dah ISNIN..dont LIKE.


Sedar tak sedar esok dah ISNIN. Hari yang paling aku tak suke. Aku hanye akan suke ari isnin if isnin tu dapat gaji or isnin tuh cuti. Haaaa..kan bagus kalo tiap2 minggu macam tuh. 

Disebabkan dah dua hari aku lepak je kat umah, peluh nak keluar setitik pun susah kan. Sure2 lah subuh sok aku bangun mesti badan lesu jer. huhhhh..tak suke. Menciiii...Korang selalunye pagi2 kalo bangun terus mandi ke eh?? kalo aku kadang2 je aku bangun2 pastu wat senaman sikit. Tapi itu ikot mood lah. Tadi aku duk cari petua langsingkan badan, tetibe aku jupe tips untuk elak badan LESU lepas bangun tido..meh review sikit..:)

1- Sebelum tido, buat senaman sikit contohnye wat sit up dalam 10-20 kali.  And then boleh cuci muka, n kaki. Untuk yg muslim bolehla amik wudhu n semayang isyak.

2-  Elakkan tidur lewat ..macam aku selalunye mesti before kul 12 aku dah tidur. If kite tido lewat sangat nanti bangun pagi mesti mata sembap..pastu mule la badan lesu , sakit2 n menguap sampai nak terkoyak mulut.

3- After bangun dari tidur, wat senaman ringan n regangan untuk segarkan badan. Lagi bagus kalo wat situp at least 15 kali. Huuuu..leh kempiskan perut.

4- Minum segelas air suam before gosok gigi. Elok untuk kesihatan untuk buang toksin. boleh gak gune air suam untuk cuci muka n mata. Bagi lagi segar muka kite nanti. Takdela muke cam zombie je gi keje.

5- After mandi , bolehla ambil wudhu n tunaikan solat subuh. Solat pun merupakan senaman gak. :)

6- Jangan lupe untuk ambil breakfast. Tapi jangan ambil breakfast yg heavy yer. Nanti tak boleh buat kerja..mengantuk.


No comments:

Post a Comment