Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Friday 6 January 2012

Bersukan tu memang penting, tapi..............


Macam biasa kalau Raje tak ambik aku balik keje, aku akan balik sendiri naik transport awam. Lepas turun bas tadi aku berjalan kaki untuk sampai ke umah. Jalan kaki konon2 nye nak bakar lemak, tapi entah berapa percent je yang terbakarnye...

Masa jalan kaki tu aku akan lalu tepi padang tempat brother2 yg kacak n hensem main bola n sepak takraw. Masalahnye baru aku perasan yg waktu tu dah maghrib, dalam kul 7.40 pm..tak ke waktu tu patotnye brother2 yg kacak2 tu tengah mengimamkan sembahyang maghrib untuk family or gi sembahyang kat surau. ishhhh...geram pulak aku tengok bile tok imam ngah mengimamkan jemaah kat surau n masjid, yang brother2 nih sebuk menyepak bola n melibas bola takraw....haishhhhh..sabor je lah.

Macam mane nak jadi teladan pada anak2 kalo korang sendiri berkeliaran lagi waktu maghrib, beriya pesan berjela kat anak jangan main sampai maghrib..tapi korang sendiri langgar peraturan tuh.
 
Memangla sukan tu penting ye cik abang semua, tapi lagi penting kalo korang stop bersukan sebelum azan maghrib berkumandang. Lagi kacak kalo cik abang semua jadi imam pada keluarga...

notakaki: Baru aku perasan yg aku dah lame gile tak berjoging, patotla lemak dah tepu..:)

No comments:

Post a Comment