Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Saturday 7 January 2012

Murah pun okey kan!


Tajuk entry tu bukanle menunjukkan yg aku akan wat jualan bundle or jualan borong murah murahan..tidak tidak tidak. 
Aku juz nak share dengan korang something about produk untuk rambut yg super elok even hargenye adelah murah. 

Citenye macam nih..cittt..dah macam nak wat novel lak. Hehe, ok2 aku serius nih, last week cousin aku beli syampu baru. Tengok brand n botol memang tak menarik hati aku langsung. **bongkak tol. Tapi semalam aku terpaksa gune syampu dia tu coz syampu aku dah abis, jap lagi baru nak beli. Mule2 mase letak atas rambut memang bau dia boleh tahan wangi, buih pun banyak. Terasa la jap macam ngah cuci rambut kat saloon padahal dalam bilik air umah jer. 

Haisssshhh..Dalam ati aku siap cakap yg rambut aku mesti akan jadi kasar kalo gune syampu nih. Tapi memang surprise bile syampu tu wat kan rambut aku jadi lembut macam pakai produk mahal jer. Memang best. Syampu yg aku cakap tu syampu nih , maybe korang ade gak kot yg gune syampu nih
syampu ni murah jer, botol besar baru 6ringgit lebih. Tapi watkan rambut aku jadi lembut sangat. Tak payah conditioner bagai dah.Produk murah pun ok kan..:)

Aku ni bab rambut memang cerewet sikit, aku takkan sesuke ati je gune syampu yg bukan pilihan aku. Bukanla aku ni nak riak ke ape, tapi bersyukur sangat coz dari lahir memang rambut aku lurus. So aku juz jage sikit2 je gune produk2 yg dah sebati dengan diri aku. Ok dari dulu aku boleh gune 2 brand syampu je. Antaranye:


Produk Tresemme, produk ni aku gune dari umur aku berapa belas ntah..tapi memang sesuai sangat dengan rambut aku. Aku juz gune syampu, conditioner n serum. Memang wangi n akan wat rambut jadi lurus cam rebonding. Syampu n conditioner memang besar harge pun boleh tahan. Tak silap aku harge sebotol syampu dalam RM19.90 n serum dia dalam RM 30 something la..

Lepas tu dalam pertengahan bulan lepas aku try pulak syampu brand lain. Alhamdulillah memang ok n takde la mendatangkan kelemumur bagai. Yang ni murah le ckit dari produk tresemme tu.
 Syampu dove ni ok. Bau pun wangi. Tapi stil takleh lawan dengan produkTtresemme la.

Eh, aku tak pakai conditioner tau coz rambut aku ni jenis cepat oily, so after syampu n rambut pun dah kering aku akan pakai serum nih. Murah jer. Korang leh dapatkan kat watson or guardian..

Serum ni brand Ginvera.  harge dia dalam RM18-RM19. Memang wangi n akan ilangkan rambut yg kasar watkan rambut lebih shining. Aku dah pakai serum ni dalam setahun lebih. 

Kesimpulannya aku juz nak cakap tak semua produk murah tu tak elok n tak semua produk mahal tu elok. Juz korang semua kene pandai2 cari n sesuaikan dengan diri korang. Macam aku selalu wat eksperimen try n error. hihihi...

2 comments:

  1. Dah lebih 12 bulan aku tunggu,baru sekarang kau nak buat artikel pasal syampu!!!! pigi dahhhhh.

    ReplyDelete
  2. haha...kejamnye, at least aku update gak kan.haaaa..skang ko dah tau la pe secret aku

    ReplyDelete