Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Saturday 28 January 2012

PANAS malam-malam..jom mencari kesejukan!

Hai semua muda mudi, adik abang, cik puan cik abang sekalian....


Hehe...dah macam nak buat speech plak kan. How ur holiday friends? Best ke weekend korang semua? aku biase2 jer, duk kat umah sehari suntuk mengadap laptop menyiapkan blogshop aku..hehe. Nanti da siap aku promote kat korang semua yer. Haissshhhh...tak sabar pulak nak start bisness online..:)


Ok, cukuplah mengarut. Korang sekarang ade tak rase malam2 panas je. Panas weh, aku rase macam nak tidur dalam bilik air jer. Pasang kipas pun tak rase ape. Kalo le ade aircond kan bagus. Panas2 macam ni mule la aku rase cam nak gi holiday ke Cameron Highland jer. Rindunye nak gi sane..


Cameron Highlands atau Tanah Tinggi Cameron merupakan sebuah pusat peranginan tanah tinggi yang terkenal disemenanjung Malaysia. Cameron Highland terletak di barat daya negeri Pahang. Cameron Highland terletak setinggi 1,829 meter dari aras laut dan mempunyai bersuhu antara 100c hingga 200c. **patotlah sejuk.


Dulu mase study kat Seri Iskandar, adelah jugak 3 4 kali aku berjalan ke Cameron Highland dengan kawan2. Memang best coz cuaca dia sejuk dan suasana yang tenang. Memang sesuai la untuk orang yang serabut macam aku ni lepak kat Cameron. Kehkehkeh...








Tengok je la gambar2 kat atas tu buatkan hati aku meruntun sayu meronta ronta nak gi Cameron malam ni gak. Haisssshhhh.. Paling aku suke bile pergi cameron adelah lepak kat ladang teh, pastu gi kutip strawberry , gi taman rama2, errr...banyak lagi lah. Beli teh kat situ banyak2, buat stok untuk setahun...hehe.


Ya Allah..sedapnye strawberry nih. :)

Temgok sayur kobis tu, segar je kan..Kalo nak dapatkan sayur segar2 jom la gi cameron..pastu sampai KL sayur pun dah layu. Kesian >'-'<


Notakaki: Aku baru tau yang Cameron Highland  mendapat namanya setelah seorang pegawai Inggeris iaitu William Cameron menemuinya pada tahun 1885 ketika sedang membuat tinjauan pemetaan. Jom ramai2 kite gi Cameron, buat rombongan dan perjumpaan semua blogger...:) **murninye hasrat aku nih.



7 comments:

  1. Kat sini sejuk je..hehe..tido pun sedap~

    ReplyDelete
  2. igt cameron msti igt seri iskandar. si panas. students wajib g cameron yg sjuk hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpoe ida, s.i tu panas lain mcm..jemur tilam pun boleh kering dgn cepatnye..kahkahkah

      Delete
  3. dalca ada dua cadangan..dok jer dlm peti ais, no dua..tu lah org ajak mai bercuti sini x nk...dalca smpai sejuk mencari kepanasan dh ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee..sabor je la nk duk dlm peti ais. Tu nak beku terus..meh bagi linda ticket flight ke morocco...:)

      Delete
  4. cameron!!! tp kan linda,mmber kak ana ckp cameron pon dah x sesejuk dedolu..hurmm








    luv,
    cik ana

    ReplyDelete