Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Tuesday 20 March 2012

Pangkor best..:)


Salam semua...

**sebelom korang bace entry ni tarik nafas panjang2 ye, coz entry ni panjang dan semak dengan gambar2..:)

Hai korang, selamat pagi. Dah lame tak ngadap blog. aritu update blog pon juz gune blogger droid..wifi saje di chalet. Bagus2, kemudahan internet dah meluas digunakan. Macam yang korang tau, sabtu lepas aku bertolak ke Pangkor join family day makcik aku dari Jabatan Perhubungan Awam & korporat Majlis Bandaraya Petaling Jaya. Lagipon aku memang dah kenal gak dak2 opis dia, so takdela segan sangat..:)


Mak2 dan anak2 yang bz memunggah barang bile dah sampai jeti LUMUT..


Ni la Jeti Lumut..boleh amik feri ke pangkor, tiket 10 ringgit je pergi dan balik.Perjalanan feri dari Jeti Lumut ke Pangkor akan mengambil mase lebih kurang 30 minit, tapi best naik feri coz dapat trengok pemandangan laut n perkampungan nelayan kat tepi2 laut.


Mase ni dah sampai Jeti Pangkor, korang akan jupe banyak kedai-kedai sourvenior n baju. Memang rambang mata la kalo tengok. hehe..apstu korang nampak tak van cute wane pink tu, tu adelah van yang akan mengangkut pelancong dari jeti ke tempat penginapan. Selalunye ramai yang akan menginap di Teluk Nipah coz cantik dan banyak resort. Kemudahan pon banyak.


Ok..ni la tempat penginapan kitorang seramai 70 orang..memang tempat dipenuhi dengan staf MBPJ je weekend aritu..hehe. Kitorang menginap di Purnama Beach Resort. Memang best coz bilik selesa, bersih, makan sedap, service baik, wifi pon ade..:) yang paling best sebab dekat dengan pantai, kuar je chalet , jalan kaki dalam 2 minit dah sampai pantai..peloh pon tak sempat keluar..hehe. Pada sesape yang nak tengok rate harga dan nak booking boleh tekan2 SINI





Lepas check in dan makan laju2..kami semua bergegas menuju kepantai..dah macam rombongan cik kiah dah mase tu. Budak2 lagi excited tak sabar nak mandi manda..tapi kitorang buat sukaneka dulu..kelakar je tengok parent dgn anak2 main sukaneka. Lepas abis sukaneka, aku dan yang lain2 terjun ke laut..bestnyer..tu pasal la muke dah jadi Tyra Banks bak kate Iqa..:)





 
Lepas je mandi manda, kitorang naik bot untuk buat aktiviti snorkeling. Best dapat snorkeling, tambah2 mase tu dah redup dah cuaca..lepas 40 minit snorkeling, kitorang dibawa melawat pulau2 yang ade dekat situ..macam2 pulau ade..seronok sangat tengok keindahan alam..terasa macam nak stay duk pangkor je. Tenang gile otak. Kalo korang perasan dalam gambar diatas ade objek itam dalam bot tu kan, tu bukan gamat tau..tapi tu adelah timun laut..pergghhh..badan dia lembik gile..serius memang geli, pastu berlendir2. 


Dalam kul 7 lebih gerak balik chalet untuk bersiap untuk aktiviti BBQ dan penyampaian hadiah sukaneka, cabutan nombor bertuah dan juga aktiviti karaoke.  Malam tu tido memang lena gile sebab sejuk dan keletihan ya amattt..

Pagi ahad tu bangun awal2 untuk breakfast dan buat aktiviti bebas..so lepas breakfast aku dengan Zyda dan Sya menuju ke pantai untuk amik angin dan sesi menangkap gambar. 





Lepas abis berjalan kitorang menuju ke kedai sourvenior untuk borong sourvenior untuk family dan kawan2


Memang juling2 biji mata aku tengok sourvenior banyak gile, wane wani..macam2 jenis keychain ade,,:)

Lepas abis memborong kitorang semua gerak balik ke KL, tapi sebelom tu sempat lagi kami semua singgah shopping di Lumut..melayang lagi duit den..:) Panjang kan entry kali ni, arap2 takde yang sesak nafas bace entry ni. Pape pon sekali sekala korang kene amik cuti untuk berholiday..dapat kurangkan stress. Aku planning bulan 5 or 6 nak gi holiday ke Pahang pulak..sape nak join cepat kumpul duit..Cuti cuti Malaysia~


14 comments:

  1. huish bestnya pi jenjalan, duk pegang gamat ke tu? aduiyai gelinya akak hehehehe

    ReplyDelete
  2. sonoknya.. cam menarik untuk d terjah la.. ;)

    ReplyDelete
  3. bestnya kn...ehh linda mana sourvenior utk sy :)

    ReplyDelete
  4. bestnya gi pangkor..xmandi pantai ke?

    ReplyDelete
  5. haruslah mandi..sebab tu gelap gelita dah..

    ReplyDelete
  6. da penah pegi.dan rasa nak pegiiiiiiiiiiii lg.
    best gila kan.weh,hg ada beli dak ikan paket2 tuk aku?
    sobs

    ReplyDelete
  7. yeahhh pangkor mmg best ! huuu dah lama tak balik sana :(

    ReplyDelete
  8. bessnyer pangkor lama tak pi!!!

    ReplyDelete
  9. waaaaah waaahhh menarik sungguh tapi yang hitam tu menatang ape >_< errkkkk

    ReplyDelete
  10. dah lama x p pangkor!! dah berkurun sangat! huhuhuhu~

    ReplyDelete
  11. pangkor mmg best....sapae dh pernah pegi tau la..

    ReplyDelete
  12. bestnyaaa...nnti planning nak g gak lah

    ReplyDelete
  13. wahh..syok bercuti??hehe,sourvenior xder ke??hihi

    ReplyDelete