Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Tuesday, 6 March 2012

Perlu ke mewah mewah?


Salam semua..:)


Semalam aku jalan2 kat Piramid lepas abis keje, saje jalan2 cuci mata n lagipun nak betulkan hp yang tingtong..hehe. Dalam duk cuci mata jalan2 tengok barang2..aku terpikir kenapa semua barang2 hantaran mahal ye. Aku berkenan gile dengan handbag Sembonia..pastu saje aku jeling2 harge dia..amboi meriahnye harge dia sampai rm300 lebih. Lepas tu gi tengok set perfume plak..semua beratus ratus..kejamnye dunia nih..hehe.Tapi aku taknak la jadi kejam..biarla Raja beli ape pon untuk aku, aku tetap terima dengan hati yang terbuke.



Kadang2 aku terpikir perlu ke barang2 yang branded dan mewah untuk dijadikan hantaran. Ye, memang cantik mata kite memandang..mata tetamu pun juling juling tengok hantaran kite yang bling2 dengan barang2 mewah. Tapi adekah kite pikir yang majlis perkahwinan tu hanye sehari..tapi kehidupan yang kite nak jalani sebagai suami isteri adelah sepanjang hayat, yang memerlukan lebih banyak wang. Disebabkan kos yang semakin tinggi la menyebabkan semakin ramai pasangan yang menangguhkan perkahwinan dan berkahwin lambat..erm..tu pun dah jadi satu masalah kan.


Kadang2 aku pelik dengan setengah perempuan yang demand gile..nak barang hantaran dia dari jenama coach, Elle, gucci, perfume ratus ribu riban..semua nak mahal2 lah. Aku tak nak susahkan bakal suami aku, aku rase tak perlu barang2 mewah..barang2 yang biasa pun kite boleh decorate nampak cantik dan elegant kan..sape setuju dengan aku??

Sumber pic: google

9 comments:

  1. saya setuju sangat..hehe~ :)

    biarlah ikut kemampuan sendiri..

    ReplyDelete
  2. xperlu..buat setakat yg mampu je kut

    ReplyDelete
  3. ukur baju badan sendiri.. tak gitu linda.. yang penting pas kawin.. kewangan stabil... huhuhu

    ReplyDelete
  4. kalau mampu apa salahnye.. yg penting ikut kemampuan

    ReplyDelete
  5. setuju sangat. buat yang mampu je. yang sedang2. itu lebih diberkati. insyaAllah :)

    ReplyDelete
  6. setuju sngt!!bgoz ada wanita yg memmmahami..hihi

    ReplyDelete