Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Monday 21 May 2012

Tak tau nak letak tajuk ape

Salam semua...



Morning. Dah 2 ari tak update. Ari ni da isnin, tapi masih tak de mood dalam diri ni. Dah dua tiga hari rase takde mood dan serabut. 

Erm..sabtu baru ni aku ke interview TGV untuk position Asisstant Manager. Dalam email dan sms, pihak TGV inform interview mula dalam kul 11. Tapi sangat menyakitkan ati bile aku dan candidates lain menunggu hampir sejam baru orang TGV terhegeh2 sampai. So bad management, makanye aritu aku interview dengan perasaan marah dan tak happy. Aku rase maybe aku tak dapat kot job tu. Dalam hidup ni aku paling benci dengan manusia yang tak tepati masa. Aku memang sangat tegas dalam bab masa, sebab tu aku tak pernah lagi datang lewat ke keje. Ini prinsip hidup aku.

Semalam ari ahad, dah planning dari ari sabtu nak keluar bersosial dengan angah n paksu. Cadangnye nak karaoke n tengok wayang. Tapi the problem is, 2 minggu lepas kami ade apply untuk pemasangan UNIFI di umah dan pagi semalam orang TM hantar sms inform yang kontraktor mereka akan datang pada pukul 2 sengah petang untuk installation UNIFI. Makanye aku dan lain2 ubah planning untuk keluar petang after installation UNIFI selesai. Tapi yang membuatkan aku sangat2 marah adelah seharian kami tak keluar umah bcoz kontraktor TM tu tak datang seperti yang dijanjikan. Aku kol n sms orang TM tu banyak kali, tapi dia tak angkat kol dan dia boleh rep mesej aku cakap dia tak tau kontraktor tu nak datnag bile. What the hell, padahal dia yang inform kontraktor akan datang kul 2 sengah petang. Aku tak marah kalo dia tak boleh datang install semalam, tapi aku marah sebab dia tak bagitau ape2. Kitorang tak keluar seharian sebab menunggu. 


Boleh tengok tak macam mane bad nyer service2 company di malaysia ni. Boleh tak semua orang menjage bab2 masa dan tepati janji. Jangan wat customer sakit ati sebab customer bayar untuk mendapat servis yang terbaik. Kadang2 aku tengok orang company aku keje ni pun same je, janji meeting kul 9 pagi tapi kul 10 baru terhegeh2 datang. 
 

Notakaki: Rase berkecil ati dengan seseorang sampaikan rase dah tak nak amik tau pasal orang tu, kenapa perlu wujud manusia yang sombong dan tak tau menghargai. 


Notakaki lagi:Korang2 cepat hepikan aku...:(

14 comments:

  1. alololo... jangan tedih2 dan gusar hati.. biasalah monday blues ni.. hehe.. hiburkan hati.. cuci2 mata dan BW moga2 terlupa dengan kesedihan itu.. chill yaaa

    ReplyDelete
  2. jgn tensi2 yea.. jom ke blog saya dgr lagu best..hihi

    ReplyDelete
  3. mmg sakit hati dgn org yg x pandai tepati masa nih..bagusla awak jenis punctual :)

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya dlm interview

    ReplyDelete
  5. nyue pon sokong..xsuka org yg suka lengahkn masa...bab interview tu..teruk la mangemnt mrk...

    bab TM plak, sama dgn kes member nyue...jnji nk dtg, xdtg..dah la dtg lambat...ooo..terukk kott

    ReplyDelete
  6. meh sini kita nak kasi heppy...... senyum tau !!!!
    kita dah tagged awak......he3
    http://remyhazza-satuperjalanan.blogspot.com/2012/05/saya-blogger-awesome-cool.html

    ReplyDelete
  7. tuhlaa..kalo time payment nakk cpt aje kan..huhu

    -gud luck 4 interviu tuh :)

    ReplyDelete
  8. sepatutnya masa intview tu diorg pun xleh lewat..tu dh mnunjukkan warna sbnr compny...kan kan kan

    ReplyDelete
  9. akak pun terkena dengan org tm, kalau janji jarang tepati dan kalau col atau sms hari sabtu ahad, kontraktor tu mesti x angkat.. sepatutnya kontraktor tu simpan no pelanggan kan, x kan la kita nak mengorat plak,.. mesti ada hal punya kalau col tuw..

    ReplyDelete
  10. xpe syg.. InsyaAllah ada rezeki tu.. mybe di sebabkan kelewatan..die pon kasi kerja sebagai tebus.. siapa tahu kan..hehe

    ReplyDelete
  11. aku tak suka manusia yg tak reti makna punctuality ni linda.
    xpe.ada rezeki tak ke mana.


    p/s :siapa kahhhhh

    ReplyDelete
  12. whoahh..ayat last kecik ati tu yg sadis tu..meh la gosip!

    ReplyDelete
  13. aduh..knp sedih ni linda...rileks tenangkn fikiran anda!!

    ReplyDelete