Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Wednesday, 10 August 2011

Anda puasa ke tidak??

Salam RAmadhan...


Hari ni dah puasa ke 10..berjaya gak sampai ke puasa ke 10.uisshhh..kire penuh gak lah puasa aku setakat nih...hihi...Lagi best kene plak sekarang ni asik hujan je, n then duk dalam aircond.Memang terbaik lah ramadhan kali nih.

Tapi yang tak bestnye aku tak dapat increment gaji lagi. Staff lain yg dah setahun ke atas keje dah dapat increment..grrrr..rase nak mencarut jer. Tapi terpaksa la tapis mulut coz ni bulan puasa kan. So mencarut dalam keadaan sopan je...%^**^^$$^!#(


Bukan pasal bonus aku nak cite sebenarnye, tapi nak cite pasal puasa.Aku ulang balik ye PUASA. Tau ke puasa tu ape. Kalo tak tahu, gi jupe ustaz Harun Din...
Pada aku puasa tu bukanlah setakat kita menahan diri kita dari makan n minum. Tapi kene jugak PUASAKAN mata, telinga dan mulut kita...Haiiiissshhh kak jemahhh oiiiii....

Tadi aku gi lah surau nak semayang zohor..**perlu ke cite?? PERLU ye coz ade kene mengena ngan entry nih. Sesampai je aku ke muka pintu surau pempuan, aku tengok ramai gak dalam surau nih. Yang wat aku hangin tahap ribut catrina adalah mereka2 ini memekak dalam surau. Bising siot...terganggu semayang aku. Dah tak khusyuk, sume tajwid2 pun dah tunggang langgang. Aduhaiiii..Lagi yg tak syok nye boleh plak ade acara gosip menggosip, ngumpat mengumpat...Erm, ape lah nak jadi kak senah oiii. Dah le mengumpat di bulan puasa, dah tu mengumpat dalam surau plak tuh... TERBAIK LAHHHH..

Cik kak semua yer, bulan RAMADHAN ni tolong lah berhenti jap mengumpat. Kite ni dah la manusia yg penuh dengan kelemahan. Di bulan puasa ni lah peluang kite nak menambahkan PAHALA. Dah la bukan bulan puasa dah berbakul2 dosa kita kumpul. Tak reti2 lagi ke senah oiiii....

Ok lah, selamat BERAMAL....:)

No comments:

Post a Comment