Letstogether Babes :)

Teman Melangkah

Monday 15 August 2011

Bile marah.....???

 
Yeahh..arini dah puasa ke 15. Syok2..lagi syok bile radio dah putar2 kan lagu raya. hihi...semangat senahhhh. Tapi sampai opis je dah tak best. Asik jupe visitor yg kurang ajor je. Tak tahu ke aku ni pose, penat aku menahan sabar..Tapi kalo dah orang tengking2 aku memang aku ilang sabar. Aku ni memang panas baran, tapi sedaya upaya aku cuba tahan sabar. Coz aku tak nak orang sakit hati dengan mulut aku. Aku kalau marah sangat rase macam mendidih2 darah naik ke otak...takpe..sabar le lagi. Tapi kalo dah tak leh sabar tu lah yg wat kan aku ter naik suara marah orang tuh..Aku tak suke nak marah2 ni coz kalo bayak sangat marah nanti perut aku laparrrr....korang jgn tanya ade kaitan ke tak antara marah & lapar..

Korang nak tau tak camne cara nak atasi tahap kemarahan yg mencecah skala ritcher korang tuh??

* Bile kita marah, cuba tarik nafas dalam. Tarik sedalam dalamnye...tapi jangan le korang tarik sampai nak pecah paru2 ko. Kang ade plak yg putus nafas terus...grrr...ngeri2..

* Kalo korang marah, cube korang pejam mata n bayangkan yg korang ade kat tempat yg tenang n damai. Contohnye macam kat belakang umah aku. Hihi....melampau kan, bajet umah kat pulau hawaii. 

* Sebelum marah pikir 3 4 kali yg muke korang sangat2 la buruk bile marah. Betul tak? ade ke muke manusia cun gile babas kalo ngah marah. Kalo ade, sanggup aku kene marah ari2 untuk ngadap muke dia.Kite ni kalo marah mesti muke nak bengis ala2 The rock nak wrestling tuh, kening kalo boleh nak sambung, hihi...tak ke buruk rupenye tuh.

* Kalo mampu senyum, korang senyum la. Coz senyuman mampu meredakan kemarahan.

* Minum air pun mampu meredakan kemarahan. Minum la air sejuk, cepat sikit sejuknye. Nak lagi cepat korang berendam dalam ais...haha..confirm ilang terus perasaan marah, yang ade hanya perasaan teruja untuk bermandi ais....

* Pikir positif. Korang pikir la kalo korang marah2 dapat faedah ke macam click nuffnang..ohh,...tidak sama sekali. Marah ni hanya akan wat otak kita jadi stress n letih. Muke pun tak cun nanti..

Hoho..so tu saje lah. Jangan marah2 lagi yer. Aku pun ngah usaha nak control tahap kemarahan aku yg selalu meletus cam lava gunung berapi nih. 



p/s: burok benor muke pempuan nih ngah marah.

No comments:

Post a Comment